Tutori logo
ORGANIZACJA PRACY

W klasach 1 – 3 realizujemy autorski program nauczania pod nazwą „Badacze w działaniu”. W programie podkreślamy wątek uczenia się Dzieci. Uczenie się, ściślej – kształtowanie tej umiejętności – traktujemy jako jedno z ważniejszych wyzwań współczesnej edukacji, przed którym ciągle stoją Nauczycielki i Nauczyciele i Dzieci w codziennej praktyce edukacyjnej. Sposób, w jaki Uczniowie i Uczennice będą się uczyć w dużej mierze rzutuje na ich osiągnięcia, na pojawiające się powodzenia i niepowodzenia szkolne, na realizację aspiracji edukacyjnych i życiowych. 

Podstawową strukturą organizacyjną nie jest lekcja, tylko dzień wielokierunkowej aktywności Dzieci. Bardzo ważne jest, aby przerwy w zajęciach odpowiadały ich potrzebom psychofizycznym. To właśnie te potrzeby, a nie szkolny dzwonek wyznacza czas pracy i odpoczynku. 
Integralną częścią pracy edukacyjnej jest wspieranie kompetencji emocjonalno – społecznych, realizowane w pracy codziennej Wychowawczyń, jak również w formie systematycznych zajęć psychologicznych opartych na autorskim programie zajęć (emocje, komunikacja, współpraca i mediacje rówieśnicze).

Plan lekcji osadzony jest w rzeczywistości szkolnej. W klasach 1-3 w każdej klasie są dwie Nauczycielki.

 

W klasach wyższych programy nauczania adaptowane są do zadań i specyfiki szkoły, wzbogacane o nowe treści. Dzięki temu programy są otwarte i elastyczne, powiązane z bieżącymi wydarzeniami, aktualnymi potrzebami uczniów, szkoły i środowiska. Są realizowane zgodnie z rytmem przemian zachodzących w najbliższym otoczeniu społeczno-przyrodniczym. 

Zajęcia odbywają się podzielone na przedmioty, w jednostkach lekcyjnych,  zgodnie z ramowym programem nauczania. Realizujemy projekty między-przedmiotowe.